Idag har matte varit så himla tråkig. Hon har legat nerbäddad nästan hela dagen, jag har bara fått smårundor :( Men det har också varit skönt för jag har ju fått sova hur mycket jag vill :D

När det hade börjat bli mörkt ute så tog matte på sig sina skor och tog fram min sele och mitt flexi, det betyder att vi ska gå en runda! Dom andra kissrundorna har jag fått gå lös eftersom jag är så duktig. Vi började gå den vanliga rundan och när vi kommer till den smala vägen så kan jag inte sluta skutta för att jag vet att här får jag hoppa och springa, och även denna gången fick jag det. 
Men helt plötsligt svänger vi av och går på fotbollsplanen och jag sprang runt som den tok jag är. Matte var glad och busade med mig och var glad 
Helt plötsligt är vi vid ett staket och matte ber mig kolla på henne och då vet jag att vi ska jobba!

Vi går några meter sen ser jag vart vi är, vi är på lekplatsen! Jag får hoppa upp på ett klätterställning, gå genom tunneln för att sedan åka ner för kanan :)
Fick göra så tre gånger tror jag, sedan gick vi vidare, jag fick gå på parkbänkar, sitta fint och snurra runt :)
Sen fick jag springa igenom en tunnel och tjooo vad skoj det var och massa beröm fick jag :)
Sen fick jag gå balansgång och när matte stod och berömde mig så ropade någon och matte platsade mig för att gå och prata med kvinnan.


Matte pratade med kvinnan i en evighet tyckte jag så jag började pipa så hon skulle se att jag var kvar och eftersom jag suttit kvar fick jag komma fram och hälsa på kvinnan och hon var jättesnäll ^^

Jag vet inte vad dom pratade om eftersom jag var så långt borta men när vi gick så sa matte att matte, jag, Mai och Hampe skulle komma dit om några dagar igen och visa upp vad vi kan! Och då blev jag jätteglad, för jag älskar ju att träna och att visa upp mig :D
Hoppas bara Lilla-Fluff kan bete sig och inte skälla som den Skälltie han är *säger jag med kärlek* 
Att visa upp vad jag kan är att få massa beröm och massa gott godis sa matte, så jag ska verkligen göra mitt bästa!
Hoppas jag får gosa med massa barn också, för jag älskar ju att gosa! 

Ha det bra, nu ska jag sova medans matte sitter vid datorn!

Lotta Alexanderson
10/7/2013 05:53:10 am

Så roligt att läsa vad du hittar på min lilla pussgubbe.Du är så duktig.

Reply
10/7/2013 06:27:33 am

Kul att du läser vad vi hittar på :) <3

Reply



Leave a Reply.

    Välkommen hit!

    Hej och välkommen till vår lilla blogg! Här kommer du kunna läsa om fluffen Ivanhoe & Hampus olika upptåg! Vi bloggar om bland annat dogparkour, rallylydnad, agility, klickerträning,  BARF, färskfoder och mycket annat skoj som lekträffar med våra bästa vänner till exempel! Allt detta ur vår egna synvinkel såklart!
    Enjoy! =^.^=

    Arkiv

    October 2013

    Innehåll

    All
    Hampe
    Ivy
    Vardagskul