Som Hampe skrev innan så var vi hos veterinären och tant veterinär kollade på mig.
Jag har haft ont i min lilla mage ett tag, så mamma var snäll och ringde till veterinären så vi fick en tid.
Mamma blev glad att vi fick tid på Husängen, eftersom hon inte gillar Växjö. Jag litar på att mamma har rätt.

 Vi möttes upp av Erica med tollarna och oooj vad skoj det va! 
Efter en stund så mötte vi Godistant #1 och #2, men fick inget godis :( Ena godistanten skulle besöka sin veterinär (matte säger att för dom tvåbenta heter det doktor) eftersom hon hade massa ont
Sen mötte vi upp Hampe och Mai och det är alltid roligt att se dom. Fotograferades i löven sen väntade vi på godistanterna.

Åkte en bit, jag fick sitta i min bur i baksätet men det gjorde ju inget. Fick träffa hundarna lite snabbt på stranden sen var jag tvungen att hoppa in i bilen igen :o
När jag kom ut ur bilen så kände jag igen mig, jag var på samma ställe som jag drog ut min tand på!
Här var dom snälla och alla ville mysa med mig.
Så jag skuttade in i väntrummet och det blev snabbt min tur.

Tant Veterinär klämde på min mage och det gjorde jätte ont :( Så hon rakade min mage sen fick jag något klet på min mage och någon apparat som visade hur jag såg ut invändigt. Mamma skojade och sa att vi skulle kolla valpar! Vadå valpar? Jag är faktiskt en hane!
Det var lite läskigt, men jag var duktig, sen helt plötsligt fick jag ett finger i min lilla lilla rumpa. USCH! Men här berömde mamma mig jätte mycket så det var inte så läskigt.

Mamma bar mig en bit och sedan fick jag stå på ett bord medans hon tog på sig någon konstig grej
Sen fick jag ligga ner på sidan och så tog dom kort på mig, ett sådant där kort där man ser hur jag ser ut invändigt. Röntgen hette det
Men allt såg bra ut, så jag fick gå ut och kissa i en tallrik för att kunna ta urinprov för odling
Tanten sa att jag hade blod i urinen och högt Ph-värde, så fick smärtstillande i spruta.

Sen åkte vi tillbaka till stranden och där fick jag på mig mitt sköna täcke och sedan blev det fotografering för alla vovvar, fika för dom tvåbenta och godis till oss fyrbenta

Tanten ringde dagen efter och sa att det fanns medicin till mig, så nu får jag äta medicin i en vecka, sen skulle allt vara bra igen

Hoppas ni mår bra!
6/3/2015 06:24:40 pm

Ja inget kul att bli undersökt oavsett om man är tvåbening eller fyrbening som ni är Ivanhoe & Hampus . Va bra att veterinärbesöket klarades av utan smärtor och att ni fick en bra avslutning på dagen!

Reply



Leave a Reply.

    Välkommen hit!

    Hej och välkommen till vår lilla blogg! Här kommer du kunna läsa om fluffen Ivanhoe & Hampus olika upptåg! Vi bloggar om bland annat dogparkour, rallylydnad, agility, klickerträning,  BARF, färskfoder och mycket annat skoj som lekträffar med våra bästa vänner till exempel! Allt detta ur vår egna synvinkel såklart!
    Enjoy! =^.^=

    Arkiv

    October 2013

    Innehåll

    All
    Hampe
    Ivy
    Vardagskul